Nordean verkko- ja mobiilipalveluissa häiriöitä sunnuntaina – illalla palvelut toimivat normaalisti
Osassa Nordean verkko- ja mobiilipalveluista oli tilapäisiä häiriöitä sunnuntaina, yhtiö kertoo Twitterissä.
Ongelmat saatiin korjattua sunnuntaina alkuiltaan mennessä.
Nordean ulkoisen viestinnän johtajan Satu Malkamäen mukaan kyseessä oli tekninen häiriö, joka koski mobiilipankkia ja verkkopankkia. Hän ei osannut kertoa, miten laajalti häiriö näihin palveluihin vaikuttaa.
– Ainakaan itse en päässyt kirjautumaan, kun kokeilin. En osaa sanoa, voiko siinä olla jotain vaihtelua, hän kertoi STT:lle puoli yhdentoista aikoihin aamulla.
Ongelmia havaittiin myös tunnuslukusovelluksen toiminnassa. Häiriö esti tämän vuoksi myös suomi.fi-tunnistautumisen tekemisen Nordean tunnuslukusovelluksen avulla.
Tämän lisäksi eräs tviittiä kommentoinut asiakas kertoi, ettei nettikaupan ostosten maksaminen onnistunut, sillä korttimaksu vaatii vahvistuksen verkkopankissa.
Yhtiön mukaan kortilla maksaminen toimii edelleen normaalisti. Nordea pahoittelee häiriöstä aiheutuvaa haittaa tviitissään.
Juttua päivitetty kauttaaltaan klo 19:22. Nordean mukaan ongelmat on saatu korjattua.