Yhtäkkinen pomppaus: Miehet etsivät nyt nettikaupasta yhtä tiettyä tuotetta
Miesten hajuvesien kysyntä vaikuttaa kasvaneen räjähdysmäisesti, jos uskominen on nettikauppapaikka Tori.fi:n tilastoja.
Tori.fi kertoo tiedotteessaan, että miesten hajuvesien kysyntä on kasvanut tänä vuonna peräti 330 prosenttia viime vuodesta.
Palvelun mukaan miesten hajuvesien räjähdysmäinen suosio on ollut yhtäkkinen ilmiö.
Aiemmin miehet eivät juuri etsineet palvelusta hajuvesiä. Tänä vuonna niitä on kuitenkin etsitty Torista keskimäärin 60 kertaa päivässä.
– Tässä näkyy yleinen trendi. Hajuvedet ovat tällä hetkellä eritoten nuorten miesten suosiossa. Aiemmin ei ole ollut samanlaista ilmiötä, Torin johtaja Jenni Tuomisto kertoo tiedotteessa.
Vaikka miesten hajuvesien suosio on kasvanut voimakkaasti, jää se silti selvästi jälkeen naisten hajuvesistä.
Torin mukaan naisten hajuvesiä on etsitty tänä vuonna palvelusta päivittäin keskimäärin noin 1 015 kertaa.
Tiedotteessa kerrotaan, että Kaupan liiton mukaan luksuskosmetiikan ostaminen Suomessa yleistyy tällä hetkellä nopeammin kuin muualla maailmassa.
Meneillään olevan buumin vuoksi kasvun ennustetaan myös jatkuvan. Hajuvesilmiö korostuu ennen kaikkea sosiaalisessa mediassa.