Hizbollahin johtaja tuomitsee Libanonin, Israelin ja Yhdysvaltojen solmiman aiesopimuksen
Lähi-itä
Äärijärjestö Hizbollahin johtaja Naim Qassem tuomitsee Libanonin, Israelin ja Yhdysvaltojen solmiman kolmikantaisen aiesopimuksen, jonka on määrä toimia pohjana varsinaiselle rauhansopimukselle. Yhdysvaltojen ulkoministeri Marco Rubio ilmoitti sopimuksen solmimisesta myöhään eilen Suomen aikaa.
Qassem kutsuu aiesopimusta nöyryyttäväksi ja häpeälliseksi. Hänen mukaansa sopimus on mitätön.
Hizbollah-johtaja syyttää lausunnossaan Libanonin viranomaisia Israelin miehityksen laillistamisesta aiesopimuksella, jota hän kutsuu vakavaksi virheeksi.