Hizbollah: Aiesopimuksen paneminen toimeen johtaa sisällissotaan
Lähi-itä
Äärijärjestö Hizbollahin edustajan mukaan Libanon ei pysty panemaan toimeen Yhdysvalloissa tänään sovittua aiesopimusta muuten kuin aloittamalla sisällissodan.
Hizbollahin mukaan Yhdysvalloissa tehdyllä sopimuksella pyritään ainoastaan häiritsemään Iranin ja Yhdysvaltojen neuvotteluprosessia, koska ilman Hizbollahin hyväksyntää aiesopimusta ei voida viedä eteenpäin.
Libanon, Israel ja Yhdysvallat solmivat tänään Yhdysvalloissa kolmikantaisen aiesopimuksen, jonka on määrä toimia pohjana varsinaiselle rauhansopimukselle.
Järjestyksessään viidennen neuvottelukierroksen oli määrä päättyä jo eilen Yhdysvaltain aikaa, mutta neuvotteluja jatkettiin tänään.