Nordnetin häiriö johtui sisäisestä teknisestä viasta – palvelut saatu takaisin käyttöön
Sijoittaminen
Osake- ja rahastovälittäjä Nordnetin palvelut on saatu takaisin käyttöön, yhtiöstä kerrotaan STT:lle. Yhtiön Suomen-maajohtajan Suvi Tuppuraisen mukaan ongelman syyksi on varmistunut sisäinen tekninen vika.
Häiriön vuoksi osa Nordnetin asiakkaista näki tänään kirjautuessaan palveluun jonkun toisen Nordnet-asiakkaan omistukset. Asiakkaat ovat myös todennäköisesti pystyneet käymään kauppaa toisten asiakkaiden omistuksilla.
Vika koskia kaikkia maita, joissa Nordnet toimii, eli Suomea, Ruotsia, Norjaa ja Tanskaa.
Nordnetin palvelut vedettiin alas varotoimena, ja ne olivat poissa käytöstä useamman tunnin. Yhtiö kertoi ongelmista viestipalvelu X:ssä päivällä puoli yhden aikaan.