Rydmanille eduskunnan luottamus – RKP äänesti tyhjää
Eduskunta
Sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman (ps.) on saanut eduskunnan luottamuksen äänin 88-74. Tyhjiä ääniä annettiin 11 ja poissa oli 26 edustajaa.
Tyhjää äänestivät salissa olleet hallituspuolue RKP:n edustajat, Liike Nytin Harry Harkimo ja kokoomuksen eduskuntaryhmästä väliaikaisesti erotettu Pihla Keto-Huovinen. Muu oppositio painoi punaista eli epäluottamusta Rydmanille.
RKP:n puheenjohtaja opetusministeri Anders Adlercreutz (r.) kirjautti pöytäkirjaan painaneensa äänestyksessä väärää nappia. Hän selvitti äänestyksen jälkeen tarkoittaneensa äänestää tyhjää poissaolon sijasta.
Vasemmistoliitto teki epäluottamuslause-esityksen Rydmanin toiminnasta sote-järjestöjen rahoituksessa.