Iran kiistää päästävänsä tarkastajia maahan tutkimaan ydinlaitoksiaan
Lähi-itä
Iran sanoo, ettei aio päästää Kansainvälisen atomienergiajärjestön IAEA:n tarkastajia Yhdysvaltojen ja Israelin pommittamiin ydinlaitoksiin maassaan.
Iranin ulkoministeriön edustajan mukaan Iran ei myöskään ole tavannut IAEA:n johtajaa.
Yhdysvaltain varapresidentti J. D. Vance sanoi eilen, että Iran sallii ydintarkastajien pääsyn maahan. Vance luonnehti tätä merkittäväksi virstanpylvääksi käynnissä olevissa rauhansopimusneuvotteluissa.
Iranin valtiollisen median mukaan neuvottelut Yhdysvaltojen ja Iranin välillä ovat jatkuneet tänään Sveitsissä.