Kahta ihmistä puukotettiin Lontoon juutalaisalueella, pääministeri esitti huolensa
Lontoossa kahta ihmistä on puukotettu juutalaisalueella pääkaupungin pohjoisosassa, kertovat paikalliset juutalaisjärjestöt.
Naapurustovahtijärjestön mukaan alueella pidätettiin veitsen kanssa juossut mies, joka yritti puukottaa juutalaisia. Järjestön mukaan vapaaehtoisten ambulanssipalvelu hoiti kahta haavoittunutta. Puukotukset seurasivat juutalaisalueilla tapahtuneita tuhopolttohyökkäyksiä.
Britannian pääministeri Keir Starmer kertoi parlamentissa pitävänsä uutisia puukotuksista hyvin huolestuttavina. Starmer sanoi poliisin tutkivan tapahtunutta.
Myös Lontoon pormestari Sadiq Khan on kiirehtinyt tuomitsemaan ”kahteen juutalaiseen lontoolaiseen” kohdistetun hyökkäyksen. Khan vahvisti, että poliisi on tehnyt pidätyksen tapaukseen liittyen.
– Lontoon juutalaisyhteisö on ollut järkyttävän antisemitististen hyökkäysten sarjan kohteena. Yhteiskunnassamme ei saa olla sijaa antisemitismille, Khan sanoi X:ssä.