Tanska ja USA keskustelivat Grönlannista
Grönlanti
Tanskan ulkoministeri Lars Lökke Rasmussen ja Yhdysvaltain ulkoministeri Marco Rubio tapasivat tänään Naton ulkoministerikokouksen yhteydessä Brysselissä.
Päämiehet keskustelivat Grönlannista. Rasmussenin mukaan maan kritiikki Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin Grönlanti-kommentteja kohtaan ”tuli kuulluksi”.
Rasmussen ei tarkemmin avannut, miten Rubio asiaan suhtautui. Rasmussenin mukaan Trumpin lausunnot Grönlannista ovat haastaneet Tanskan suvereniteettia eivätkä ole kestäviä.