Valtio suunnittelee luopuvansa useista kansallispuistojen kiinteistöistä
Politiikka
Hallitus kaavailee ehdotusta, joka mahdollistaisi Nuuksion, Teijon ja Seitsemisen kansallispuistojen kiinteistöistä luopumisen. Tällä hetkellä rakennuksia ja luontokeskuksia hallinnoi Metsähallituksen Luontopalvelut.
Kaavaillun ehdotuksen taustalla ovat valtiontalouden säästöpaineet ja rakennusten korjaustarve.
Hallituksen esitysluonnoksen mukaan kiinteistöistä luopuminen säästäisi noin kolme miljoonaa euroa seuraavan kymmenen vuoden aikana.
Tavoitteena on, että eduskunta käsittelisi lakiesityksen ensi keväänä.