Mainostuotot nostivat Twitterin liikevaihtoa, mutta kallis oikeuskanne vei yhtiön tuloksen pakkaselle
Sosiaalisen median yhtiö Twitterin mainostuotot kasvoivat ja liikevaihto nousi heinä–syyskuussa 37 prosentilla 1,3 miljardiin dollariin viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.
Tästä huolimatta yhtiö ilmoitti tiistaina sijoittajakirjeessään tehneensä lähes 540 miljoonan nettotappiot laitettuaan yli 800 miljoonaa oikeuskanteen sovitteluun.
Twitterin operatiiviset tappiot olivat 743 miljoonan dollarin luokkaa. Vuosi sitten vastaava lukema oli 56 miljoonaa plussan puolella.
Yhtiöllä oli päättyneen vuosineljänneksen aikana 211 miljoonaa päivittäistä käyttäjää, mikä on viisi miljoonaa enemmän kuin edellisen neljänneksen aikana.
Yhtiö sovitteli tuoreeltaan vuonna 2016 jätetyn kanteen, jonka mukaan sijoittajia oli johdettu harhaan käyttäjämäärien silloisen kasvun hidastumisen osalta. Kanteen mukaan yhtiön hallituksen jäsenet myivät henkilökohtaisia osakkeitaan ”keinotekoisesti paisutelluin” hinnoin.