Lisäarvoa
Mitä tyhjempi ihminen, sitä merkkitietoisempi. Ihan voisi neiti ostaa kaupasta tavallisen käsilaukun, mutta ei osta. Neiti ostaa Guccin tai vastaavan ja sijoittaa siihen Siwan osa-aikasopimuksen kuukauden tulot. Sitä rahaa ei ole, mutta pikavippiä saa.
Toinen neiti on taloustaitoisempi, hän ostaa merkkilaukun kopion, luulee pettävänsä niitä joihin pitäisi tehdä vaikutus, pettää vain itseään.
Naiset mainittiin ensin, ihan kohteliaisuussyistä.
Mies ostaa Rolexin kopion, jotta kaikki muka luulevat, että vartijan hommia leveässä haara-asennossa tekevä todellakin on rikas. Se sentin paksuinen kultaketju kaulassa, varustettuna ehkä Suomen vaakunaleijonalla, ei todellakaan ole kultaa, paitsi kissan. Jos sitä ei ota pois salille mennessään, niin hiki liottaa kultauksen viikossa.
Voi voi, kuinka paljon onkaan tullut maksetuksi auton keulalle asetetusta tähdestä. Japanilainen auto, ainakin niin kauan kun niitä ei tehty Euroopassa, on paljon toimintavarmempi. Vaikka eihän se meille merkkitietoisille kelpaa.
Kun vieläkin eletään siinä harhassa, että naiset muka välittävät siitä millaisella autolla mies ajaa. Voi joku välittääkin, juuri se Guccin laukkukopion ostanut blondi.
Kun menee halpahalliin, on tarjolla monenlaista Duudson-kamaa. Niissä voi lukea myös Isäntä tai Emäntä. Kaikki kunnia poikien liikemiesvaistoille, mutta pitääkö Isäntä-saapas paremmin vettä kuin tavallinen.
Ja kun hypätään halpahallista vähän ylöspäin, onko Marimekko-saappailla joitain nimenomaan saappaan käyttötarkoitukseen liittyviä salaisia ominaisuuksia?
Meidänkin talouteemme on tarkkaamattomuuden ja huonon lähinäön vuoksi eksynyt vessapapereita, joissa on ollut punaisia kukkia. Kun kurkkaa pönttöön (ettekö muka tee niin ) niin näkee punaista ja luulee vereksi. Toivottavasti vain pukamat eikä suolistosyöpä!
Ja kun on myös vessapapereita, joissa on runoja. Monen jätkäpojan mielestä runous onkin pyllystä, mutta täytyykö se niin kirjaimellisesti ottaa. Voi kun vatsa olisi oikein kovalla, että ehtisi sivistyä pöntöllä.
Suomen satavuotista taivalta toki kelpaa juhlia. Niinpä lisäarvoa siitä tiedosta saavatkin monet tuotteet. Suklaa kuitenkin maistunee samalta kuin ennenkin. Huippuinnovaatiokin on jo nähty.
Suomi 100-logolla varustettu uistin. Täytyyhän kalojenkin tietää!