Selvitys: Useat suomalaisille tutut suklaa-alan brändit saivat välttävän arvosanan ympäristön sekä työntekijöiden olojen huomioinnista
Lukuisat suklaata valmistavat ja myyvät yhtiöt eivät tee riittävästi toimia metsäkadon torjumiseksi. Tämä käy ilmi selvityksestä, jonka ovat tehneet 36 yliopistoa ja järjestöä, mukaan lukien ympäristöjärjestö WWF.
Useat suomalaisille tutut brändit saivat välttävän arvosanan pisteytyksessä, jossa selvitettiin, kuinka suklaa-alan toimijat ottavat toiminnassaan huomioon ympäristön ja työntekijöiden olot ja miten hyvin ne ovat perillä käyttämänsä kaakaon alkuperästä.
Selvityksen mukaan tällaisia brändejä olivat esimerkiksi Panda-makeiset omistava Orkla, kahvilaketju Starbucks, muroistaan tuttu Kellogg’s ja muun muassa Milka-suklaata ja Oreo-keksejä valmistava Mondelez.
Edellisen vuoden selvitykseen verrattuna Mars-Wrigley paransi tulostaan selvästi.
Selvityksen perusteella pisteytettiin noin 95 prosenttia maailman koko suklaa-alasta. Selvitykseen vastasi 63 yritystä.