Marimekon liikevoitto kasvoi lähes kolmanneksella
Marimekon loka-joulukuun liikevoitto kasvoi 31 prosenttia 1,8 miljoonaan euroon vuotta aiemmasta. Liikevaihto kasvoi 3 prosenttia 28,2 miljoonaan euroon.
Koko viime vuoden liikevoitto kasvoi 5,2 miljoonaan euroon edellisvuoden 1,5 miljoonasta. Koko vuoden liikevaihto kasvoi neljä prosenttia 99,6 miljoonaan euroon.
Marimekon toimitusjohtajan Tiina Alahuhta-Kaskon mukaan vähittäiskaupan yleisessä markkinatilanteessa on nähtävissä piristymisen merkkejä, mutta yhtiön toimialaa jo vuosia varjostanut maailmantalouden epävarmuus ei näytä hellittävän kuluvanakaan vuonna.
– Pitkään jatkuneen epävarmuuden vuoksi hintaherkkyys kuluttajien ostokäyttäytymisessä etenkin Suomessa on lisääntynyt viime vuosina, ja tämä näkyy alennusvetoisen myynnin kasvuna, Alahuhta-Kasko sanoo yhtiön tulostiedotteessa.
Alahuhta-Kaskon mukaan Marimekko jatkaa kuluvana vuonna maltillista kansainvälistä laajentumistaan. Tavoitteena on avata 10–20 uutta Marimekko-myymälää. Viime vuonna myymälöitä avattiin 14, joista 11 avattiin Aasian ja Tyynenmeren alueella.