SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen kärysi ratista – "Olen äärimmäisen häpeissäni ja pahoillani"
SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen kertoo syyllistyneensä rattijuopumukseen.
Räsänen kertoi keskiviikkona Facebookissa ajaneensa huhtikuun puolivälissä kotiin illanvietosta. Kertomansa mukaan hän pysähtyi ratsiassa Espoossa Kehä I:llä ja puhalsi tarkkuusalkometriin 0,68 promillen lukemat. Rattijuopumuksen raja on 0,5 promillea.
Räsänen sanoo, että hänen poliisilta saamassaan sakkovaatimuksessa rangaistus oli 40 päiväsakkoa eli 2 300 euroa. Hän kertoo maksaneensa sakon jo.
– Ajokiellon keston poliisi ratkaisee aikanaan, hän kirjoittaa.
Räsänen sanoo tehneensä vakavan virhearvion, kun ajatteli olevansa jo valmis auton rattiin. Hän sanoo kertoneensa tapahtuneesta heti puolueelle ja eduskuntaryhmälle.
– Olen asiasta äärimmäisen häpeissäni ja pahoillani. Teko oli täysin väärin.
Hän myös sanoo päättäneensä, ettei hae jatkoa SDP:n puoluehallituksessa tai SDP:n Uudenmaan piirin puheenjohtajana.