Auto-Andersson
Tulen tähän kommentointiin hieman myöhässä, koska julkinen liikenne ei toimi meilläpäin. Mersulla tai Audilla olisin ehtinyt nopeammin.
Toksisen maskuliinisesti olen kuunnellut Li Anderssonin autopuheita samalla alentuvalla huvittuneisuudella kuin vielä lapsuudessani suhtauduttiin naisautoilijoihin ”akka ratissa!”.
Kommunistipuolueen puheenjohtajana Andersson ymmärtää että kateus ja katkeruus, köyhien voimaton raivo, on helppo kohdistaa ”herroihin”. Ei rakentaen, vaan tämän ajan symboleilla, automerkeillä, riistäjäksi miellettyä kohtaan.
Li kertoi Kokoomuksen ajavan Audi-miesten asiaa. Audi-mies, se saakeli joka ohitti Ladan juuri puoluekokousmatkalla.
Jotta varmasti menisi perille, heitti Li vielä tosi nolon (omasta mielestään tosi nokkelan) sanaleikin mersupersuista. Mersu; tämä kaikkein vihattavin automerkki. Niinhän lehdessäkin aina lukee ”Mersu-kuski ajoi ihmisen päälle”. Automerkkiä ei mainita, jos kyseessä on vaikkapa Kia.
Voi olla että persuilla on Mersuja. Valtaosa Saksasta roudattuja ikääntyneitä ajopelejä, valtaosa hintaluokassa 0-5000 euroa. Mersun ajaminen ei kuvasta muuta kuin halua ajaa turvallisesti, hienosti ja mukavasti. Eikä sekään toteudu mainitsemassani hintaluokassa.
Menemättä Audi-miesten puoluekantaan, ihan vain tiedoksi Auto-Anderssonille. Audi-mies, kuten muutkin uudehkoilla premium-merkeillä ajavat ovat sitten huonoja kansalaisia.
Auton ostaakseen he ovat tehneet työtä, josta on maksettu veroa noin 40.000 euroa. Auton hinnassa on lisäksi viisinumeroinen luku veroja. Ja sitten tietenkin polttoaineessa euron per litra.
Autovitsillä itsensä omiensa joukossa ylentänyt Li-tyttönen pätevöityi sitten ilmastoystävälliseen autoiluun. Hän ehdotti että valtio (kuka se on?) maksaisi kaasu- ja biokonvertoinnit.
Kaasuautoa kohti alle neljä tonnia per auto, biolaitteet ovat halpoja kuin saippua. Muutamalla miljardilla selviäisi. Kaasuasemiahan onkin ihan kymmeniä.
Kirkasta ajattelua Auto-Andersson, kirkasta ajattelua! Li Andersson istuu Rinteen toistaiseksi istuvassa hallituksessa.
Mitä se Antti-setäkin rykäisisi, jos Li käyttäisi sitä vanhinta autoriimiä. Sellainen joka istuu kahdella jakkaralla, muka puolustaa työväestöä ja suvaitsee Postin palkanalennukset, sehän on se bemaridemari.