Paikallislehdet huolissaan ministeriön aikeesta lakkauttaa onnettomuustiedotteet
Media
Sisäministeriön aikomus lakkauttaa medialle suunnattu onnettomuustietopalvelu ja tiedotteet herättää huolta paikallislehdissä.
Tähän saakka ensitiedote onnettomuudesta on lähetetty medialle samaan aikaan kuin palokunnille. Tiedot ovat olleet nähtävissä myös Peto-mediapalvelussa.
Paikallislehtien päätoimittajayhdistyksen mukaan palveluiden lakkauttaminen aiheuttaisi runsaasti lisätöitä paikallislehdissä ja pelastuslaitoksilla. Lisäksi se lisäisi virheellisen tiedon leviämisen riskiä.
Sisäministeriö on perustellut muutosta esimerkiksi muuttuneella turvallisuusympäristöllä.