Grillikausi siivitti Atrian kovaan tulokseen
Elintarvikekonserni Atria kasvatti tulostaan heinä-syyskuussa. Oikaistu liikevoitto oli liki 26 miljoonaa euroa, kun se viime vuonna samalla jaksolla oli hiukan yli 19 miljoonaa.
Atria antoi heinäkuussa positiivisen tulosvaroituksen, jossa se ennakoi liikevoiton kohenevan tänä vuonna viime vuoden vajaasta 50 miljoonasta. Tulos on saavutettu etuajassa.
– Olemme jo nyt kolmessa kvartaalissa ylittäneet koko viime vuoden oikaistun liikevoiton, sanoi toimitusjohtaja Kai Gyllström tiedotteessa.
Liikevaihto oli 439 miljoonaa ja kasvoi hiukan viime vuoden vastaavasta jaksosta.
Kotimaassa Atria onnistui hyvin vuoden tärkeimmällä jaksolla eli grillauskaudella. Yhtiö oli viime kesänä grillauskauden markkinajohtaja ja valtasi 33 prosentin markkinaosuuden vähittäiskaupassa.
Atria otti kesällä käyttöön uuden siipikarjatehtaan Nurmossa.
– Meillä on nyt käytössämme uusinta teknologiaa ja osaamista hyödyntävä moderni tuotantolaitos, joka parantaa merkittävästi myös tuotannollista tehokkuuttamme, Gyllström kiitteli.