Keskustan Siika-aho haluaa Helsinkiin enemmän pinkkiä rahaa 

Pride-viikko

Helsingin keskustan puheenjohtaja Antti Siika-aho kannustaa Helsingin kaupunkia ottamaan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt paremmin huomioon elinkeinopolitiikassaan. Siika-ahon mielestä kaupungin pitäisi satsata voimakkaammin niin kutsuttuun pinkkiin rahaan.

– Maailman mittakaavassa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen ostovoima liikkuu biljoonissa euroissa. Helsinki Pride-viikolla kaupunkiin saapuu tuhansia matkailijoita, jotka yöpyvät, syövät, shoppailevat ja kuluttavat. Priden mukanaan tuoma potentiaali on valtava.

Siika-ahon mielestä Helsingin kaupungin pitäisi tarjota aiempaa johdonmukaisemmin neuvontaa yrittäjille seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille ystävällisten palvelujen tarjoamiseen. Useiden tutkimusten mukaan vähemmistöt suosivat palveluja, jotka kokevat leimallisesti itselleen ystävällisiksi.

– Sateenkaarilipulla varustettu kahvila ja sillä brändätty tuote tai palvelu on kuin tervetulotoivotus.

Siika-aho huomauttaa kannanotossaan, että kansainvälisen seksuaalivähemmistöjen matkailujärjestön ILGTA:n mukaan yksistään Pohjoismaissa sateenkaarivähemmistöjen ostovoima on lähes 40 miljardia euroa.

Pinkin matkailun ja siten rahan houkuttelemiseksi Siika-aho uudistaisi Helsingin elinkeino- ja matkailustrategiaa erityisryhmät paremmin huomioon ottavaksi. Samalla Siika-aho herättelee yrityksiä tunnistamaan pinkin rahan mahdollisuudet.

– Pinkki raha on varmaa rahaa. Yrityksien pitäisi uskaltaa markkinoida itseään rohkeammin sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöille. Muun asiakaskunnan reaktioita ei tarvitse pelätä, sillä hyvä palvelu houkuttelee yhdenvertaisesti kaikkia, Siika-aho summaa.