Nordean verkko- ja mobiilipankkiin kirjautumisessa häiriöitä, vian kestosta ei arviota
Nordean verkko- ja mobiilipankkiin kirjautumisessa on havaittu perjantai-iltana häiriöitä. Pankki kertoo asiasta Twitter-tilillään. Nordean pankkitunnuksilla tai tunnuslukusovelluksella ei voi tällä hetkellä tunnistautua verkko- ja mobiilipankkiin tai muiden palveluntarjoajien palveluihin.
Nordea kertoo Twitterissä, että vikaa korjataan. Vian kestosta tai korjaamisen aikataulusta ei ole arviota. Sen syystä ei myöskään ole tietoa.
Häiriöstä kertoi aiemmin Helsingin Sanomat.
Nordean palveluihin kohdistui helmi-maaliskuun vaihteessa ulkopuolista häirintää. Palvelunestohyökkäys aiheutti ongelmia kirjautumisessa mobiili- ja verkkopankkiin, mutta asiakkaiden tiedot tai rahat eivät vaarantuneet.
Palvelunestohyökkäyksessä verkkopalveluun kohdistetaan niin paljon verkkoliikennettä, että se estää palvelun normaalin käytön.
Finanssivalvonta (Fiva) kertoi viime viikolla, että helmi-maaliskuun vaihteessa muutamiin suomalaisiin pankkeihin kohdistui palvelunestohyökkäyksiä, jotka aiheuttivat katkoja ja hidastumista verkko- ja mobiilipankeissa. Hyökkäysten tekijöistä ei ole tietoa.