Miksi keskustalta puuttuu tiedottamisen silmää?
Keskustan puoluekokous ja puoluevaltuuskunta ovat masinoineet sivukaupalla hienoja ehdotuksia, visioita ja tavoitteita, joilla yritetään päästä äänestäjien pään sisään siinä täydellisesti onnistumatta.
Sen sijaan Halla-Aho ajaessaan kaksilla rattailla ja vain muutamalla, parilla kolmella sloganilla kerää alennusmyynnin tapaan suurimmat kannatusluvut.
Eihän tässä tietenkään aivan valehtelemaankaan tarvitse ruveta, mutta jotain vastaavan tapaista tiedotussotaa pitää oppia käymään. On osattava ja kyettävä näkemään riittävän terät kärkiviestit, joilla on kysyntää. Nykyajan viestinnän onnistumisen edellytys on, että on kyllin vahvaa, kansaan menevää sanomaa ja sitä toistetaan riittävän taajaan.
Poliittisen viestinnän sodankäynnissä hienotunteisuudelle ei näytä olevan sijaa, mikäli halutaan kannatuksen nousevan. Jos 100 000 ansaitsevien porukassa halla-aholaisuus on korkeinta johtamista, niin tämä on selvä signaali siitä, mitä halutaan poliitikoilta kuultavan.
Lauri Jokinen