Kuluttaja-asiamies hakee kohtuutta Carunan hinnankorotuksiin
Kuluttaja-asiamies ja sähkönsiirtoyhtiö Caruna eivät perjantaina löytäneet ratkaisua kiistaan sähkön siirtohinnan korotuksista. Neuvotteluja jatketaan viikolla 7.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston mielestä Carunan sähkön siirtohintojen korotukset ovat kertakorotuksena liian suuria.
Kuluttaja-asiamiehen tavoitteena on, että Caruna kohtuullistaisi hinnankorotuksia.
– Tilanteen tulisi olla kuluttajalle kohtuullinen, sanoo kuluttaja-asiamies Päivi Hentunen.
Carunan toimitusjohtaja Ari Koponen ei perjantaina kommentoinut, tullaanko hinnankorotuksissa vastaan. Pari päivää aiemmin yhtiön kanta oli, ettei niistä luovuta.
Kuluttaja-asiamies pyrkii tällä haavaa ratkaisuun neuvottelemalla.
Hentunen ei ottanut kantaa muihin mahdollisiin keinoihin. Niistä julkisuudessa on mainittu ainakin ryhmävalitus ja ryhmäkanne.