Alko avasi verkkokaupan kuluttajille – ei kotiinkuljetusta
Alko avasi verkkokaupan myös kuluttaja-asiakkaille.
Alkon mukaan verkkokaupan tavoitteena on asiakaskokemuksen parantaminen ja laajan 5000 tuotteen valikoiman tuominen kaikkien asiakkaiden saataville.
– Haluamme palvella asiakkaitamme entistä paremmin ja nykyaikaisemmin. Tavoitteena ei ole myynnin kasvattaminen, vaan asiakaspalvelun kehittäminen vastaamaan kuluttajien toiveita. Verkkokaupassamme on tarjolla juomia erilaisiin käyttötarkoituksiin kaikille asiakkaille, myös vaativille harrastajille, sanoo verkkokaupasta vastaava liiketoimintajohtaja Paula Kujansivu.
Kotiin saakka Alkon tuotteita ei kuljeteta, vaan verkkokaupan asiakkaat joutuvat noutamaan tilauksensa valitsemastaan myymälästä tai 70 Alkon kumppanien noutopisteestä. Alkolla on 353 myymälää.
– Toimitamme varastossa olevat tuotteet neljässä arkipäivässä maksutta myymälään. Kun asiakas tekee tilauksen maanantaina kello 15 mennessä, voi sen noutaa vaikka mökille mentäessä perjantaina matkan varrella olevasta Alkosta, Kujansivu lupaa.
Asiakkaiden henkilöllisyys ja ikä tarkistetaan sekä tuotteiden tilauksen että noutamisen yhteydessä.