Elämäni laadunvalvojana
En tiedä imarteleeko laadunvalvonta ja ”asiakkaan kuuleminen” ketään. Minua ei ainakaan. Viikoittain puhelimessa pyydetään, menee vain muutama minuutti, lausumaan mielipiteeni jostain. En lausu.
Kun käytän kanta-asiakaskorttia, niin kohta on sähköpostissa kysely. Joo, kävin Prisman kahviossa, kuppi Juhlamokkaa, mitä minun pitäisi siitä lausua. Kuppi oli puhdas, hinta oli ilmoitetun mukainen, ukkojen jutut aina niitä samoja.
Apteekin kanta-asiakaskorttia on tarjottu monesti.
Aina on uusi tyttö, jolle setämiehenä sanon, että en maailmassa halua mitään vähemmän kuin olla apteekin kanta-asiakas.
100 tabl. verenpainelääkettä ja taas mennään kolme kuukautta ettei mitään. Henkilökunnan onneksi en joka kerta jaksa mainita hydrauliikan perussäännöstä, verihän ei kierrä, jos ei ole painetta.
Jos on autovahinkotapahtumaa, laittaa vakuutusyhtiö satunnaisesti kyselyn, että kuinka onnistuimme. Hyvin onnistuivat, koska hinausauto vei auton korjaamolle. No, viime kerralla kysely paljasti, että hinaushomma oli mennyt minun nimiini, vaikka auto oli jo autoliikkeen omistuksessa.
Vakuutusyhtiö pahoitteli, poisti vahinkohistoriasta ja siirsi toimenpiteen autoliikkeen kontolle. Pakko oli kiukutella jollekin autoliikkeen päällikölle. Lupasin, ettei enää koskaan asioida.
Kun kaikki toimii oikein, en ala ylistellä, sain vain sen mistä maksoin.
Kun käyn harvoin hotellissa, niin viikon sisällä kysytään. Hei, olisin kyllä kertonut respassa jos on jokin pielessä. Kun kaikki toimii oikein, en ala ylistellä, sain vain sen mistä maksoin.
Kaupan ovenpielessä pitäisi painaa hymynaamaa tai irvistäjää. En paina, en käpäile kakkaisine käsineen sitä laamineiden jäljiltä. Koska korona, apinarokko, useat veneeriset taudit ja perusflunssa.
Matkatoimisto kysyy aina, olen armollinen enkä vastaa, että lentokenttäkuljetuksen opas oli kimittävä-ääninen ja suhtautui paluumatkalla kuin esikoululuokkaan. ”Käsi ylös, jos olette uineet, käsi ylös jos oli kivaa”.
Ostin uuden matkan. Automaatti iski tunnin sisällä. Robottipuhelu alkoi ”Kiitos kun osallistut asiakastyytyväisyystutkimukseemme…” Suljin puhelimen, ähäkutti, enhän osallistu.
Asiakaskokemuksien lisäksi minulta on kysytty että mikä se sellainen jauhojengi on. En ole varma, mutta epäilisin että tamperelaisten demarileipureiden ammattiyhdistys, joka tukee Sanna Marinia.