S-ryhmän tammi-kesäkuun liiketulos yli kaksinkertaistui
S-ryhmä yli kaksinkertaisti tammi-kesäkuun liiketuloksensa, kun sen yhteenlaskettu liiketulos nousi 149 miljoonaan euroon viime vuoden vastaavan ajankohdan 66 miljoonasta eurosta. S-ryhmän veroton vähittäismyynti kasvoi 7,3 prosenttia lähes 6,9 miljardiin euroon.
SOK:n pääjohtajan Hannu Krookin mukaan S-ryhmän luvuissa näkyy edelleen koronasta kärsineiden liiketoimintojen palautuminen pandemia-ajasta.
Hyvän tuloksen taustalla oli Krookin mukaan erityisesti matkailu- ja ravitsemiskaupan hyvä vire. S-ryhmän matkailu- ja ravitsemiskauppa kasvoi alkuvuonna lähes neljänneksen 383 miljoonaan euroon.
Myös S-ryhmän marketkaupan hyvä kehitys kasvatti tulosta. Se kasvoi alkuvuonna noin 10 prosenttia vajaaseen 5,1 miljardiin euroon.
– Meidän asiakasmäärämme ovat kehittyneet merkittävästi, ja me olemme kasvaneet koko alkuvuoden vahvemmin kuin muu markkina, Krook sanoi S-ryhmän tiedotustilaisuudessa.
S-ryhmän asiakasomistajille maksettiin ensimmäisellä vuosipuoliskolla bonuksia ennätykselliset 213 miljoonaa euroa, mikä oli noin 20 miljoonaa euroa edellisvuotta enemmän.