Anu Vehviläinen ei mieli puhemieheksi – kannattaa tehtävään keskustakonkari Matti Vanhasta
Edellisen hallituksen kunta- ja uudistusministeri Anu Vehviläinen (kesk.) ei tavoittele eduskunnan puhemiehen paikkaa.
Vehviläinen suosittelee tehtävään keskustakonkari, ex-pääministeri Matti Vanhasta.
Pitkän linjan poliitikko ei myöskään pyri ministeriksi Antti Rinteen hallitukseen.
– En mieluile nyt ministeriksi – on toisten aika, Vehviläinen kirjoittaa Facebook-julkaisussaan.
Vehviläisen mukaan keskustan eduskuntaryhmässä on rutkasti monipuolista asiaosaamista ja kyvykkäitä henkilöitä. Siksi puolueen tulee nostaa rohkeasti uusia kasvoja hallitukseen.
Vehviläinen kertoo kannattavansa hallitusyhteistyön ryhtymistä.
– Pidän neuvoteltua hallitusohjelmaa hyvänä ja kannatan hallitukseen menoa. Sen sijaan en itse nyt mieluile hallitukseen ministerin tehtäviin. Olen saanut reilun kymmenen vuoden aikana olla kahdeksan vuotta valtionneuvoston jäsenenä. Olen tästä puolueellinen kiitollinen.