Kaupunkien keskustojen muotikaupat ahtaalla etätyön vuoksi
Muotikaupan kokonaismyynnin arvo putosi tammi-syyskuussa yli 18 prosenttia, kertoo Muoti- ja urheilukauppa ry. Urheilukaupan kokonaismyynti kääntyi kuitenkin syyskuussa jo kasvuun, mutta koko alkuvuoden myynti jäi edelleen pakkaselle.
Muoti- ja urheilukaupoissa kivijalkakauppojen kävijämäärät olivat tammi-syyskuussa edelleen matalammat kuin viime vuonna vastaavaan aikaan verrattuna
– Suurin syy on etätyön jatkuminen. Varsinkin kaupunkien keskustoissa asiakasmäärät ovat alhaalla. Niin naiset kuin miehetkin ostavat nyt vähän, koska koronaepidemian taas kiihtyessä ”kotoillaan”, arvioi järjestön toimitusjohtaja Velimatti Kankaanpää tiedotteessa.
Hänen mukaansa ala toivoo nyt kunnon talvea koko maahan, jotta säät olisivat suotuisia urheilukaupalle.