KAKS: Postin kulku ei miellytä kansalaisia
Kunnallisalan kehittämissäätiön (KAKS) tuoreen tutkimuksen mukaan kansalaiset ovat lähipalveluista tyytyväisimpiä vähittäistavarakauppoihin ja apteekkeihin.
Postilaitoksen toiminta sen sijaan tökkii monen mielessä. KAKS:n tiedotteen mukaan postipalveluja pitää huonona 42 prosenttia. 29 prosenttia antaa myönteisen arvosanan.
Tyytyväisyys erityisesti Alkon, Postin ja kotikunnan terveyspalveluihin on heikentynyt vuoden 2018 alusta, KAKS kirjoittaa.
– Korkeasti koulutetut suhtautuvat muita hyväksyvämmin verohallinnon palveluihin ja keskimäärää varauksellisemmin kotikunnan terveyspalveluihin sekä Postiin. Maaseutumaisissa kunnissa ollaan jonkin verran keskivertoa tyytymättömämpiä useimpiin arkisiin palveluihin. Pääkaupunkiseudulla pidetään Alkon palveluista, kun taas Postin palvelut ”nyppivät” enemmän.