Israel käynnisti maa- ja ilmaiskut uudelle alueelle Gazan kaistalla, alueen viranomaiset ja silminnäkijät kertovat
Lähi-itä
Israel on käynnistänyt maa- ja ilmaiskut Gazan keskiosassa alueelle, jonne se ei ole aiemmin tehnyt maahyökkäystä. Gazan väestönsuojeluvirasto ja silminnäkijät raportoivat Israelin tulituksesta Deir al-Balahin kaupungissa.
Israelin asevoimat antoi eilen kehotuksen poistua Gazan keskiosista Deir al-Balahin alueelta.
YK:n hätäaputoimisto oli arvioinut, että alueella oli kehotuksen antamisaikaan 50 000–80 000 ihmistä. Hätäaputoimisto kutsui uutta evakuointikehotusta musertavaksi iskuksi Gazan humanitaariselle avulle.