Hesburger: Klassikkoateria poistuu
Nykyisen lastenaterian myynti lopetetaan kaikissa Hesburger-maissa vuoden 2026 keväällä. Muutoksella halutaan Hesburgerin mukaan vahvistaa ketjun vastuullisuustyötä ja samalla ennakoida lapsiin kohdistuvan markkinoinnin muutoksia tulevaisuudessa.
– Lastenateria ja sen sisältävät oheistuotteet ovat olleet osa Hesburgerin historiaa yli 30 vuoden ajan, mutta nyt, pitkän harkinnan jälkeen, on aika päivittää toimintaa ajan hengessä. Toivomme, että kuluttajat ymmärtävät muutoksen taustalla olevan tavoitteen: vastuullisempia valintoja perheille, sanoo kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela Hesburgerin tiedotteessa.
Lisäksi Hesburger kertoo, että päätöstä tukevat uudet markkinointisuositukset, joiden mukaan lapsiin kohdistuvaa houkuttelevaa elintarvikemainontaa tulisi rajoittaa.
– Haluamme ennakoida muutosta. Lastenaterian ja sen oheistuotteiden lopettaminen on osa kokonaisuutta, jossa parannamme tuotteidemme vastuullisuutta, Salmela toteaa.
Hesburgerin mukaan yhtiö on toteuttanut vuosittain kuusi Lastenateria-kampanjaa. Tuotteita on hankittu ketjun kaikkiin toimintamaihin yhteensä 500 000 kappaletta kampanjaa kohti, kaikkiaan noin kolme miljoonaa vuosittain.
Lastenaterioiden oheistuotteisiin on lukeutunut esimerkiksi lautapelejä, hyppynaruja ja askartelupaketteja. Salmelan mukaan kampanjatuotteiden suosio on kuitenkin laskenut viime vuosina.
Hesburger aikoo toteuttaa jo sovitut kampanjat, ja varastossa olevat tuotteet myydään loppuun.
Lastenateriana myyty hampurilainen ja siihen liittyvä ateria jää myös edelleen myyntiin Hesburgerin valikoimassa, jatkossa vain ilman ateriaan paketoitua oheistuotetta