Presidentti Sauli Niinistö kertoo käyneensä puhelinkeskustelun Ukrainan pääministeri Viktor Orbán kanssa Suomen Nato-jäsenhakemuksen ratifioinnista.
– On hyvä, että Suomi voi luottaa Unkariin Nato-ratifioinnissamme, Niinistö tviittaa.
Lisäksi presidentti toteaa odottavansa innolla suomalais-ugrilaisen yhteistyön vahvistamista Naton jäsenmaina.
Naton 30 jäsenmaasta vain Unkari ja Turkki eivät vielä ole ratifioineet Suomen ja Ruotsin jäsenhakemuksia omissa parlamenteissaan.
I had a telephone conversation with @PM_ViktorOrban. Good that Finland can count on Hungary in our NATO ratification. I look forward to further strengthening our Fenno-Ugric connection also as allies.