Kaperi: Nordealla vähäisiä asiakasmenetyksiä Panama-papereista
Panama-paperit
Nordean Suomen maajohtajan Ari Kaperin mukaan pankki koki vähäisiä asiakasmenetyksiä niin sanottujen Panama-papereiden takia.
– Menetettiin lähinnä asiakkaita, jotka olivat jakaneet asioinnin usean pankin kanssa.
Pankkikonserni Nordean heinä-syyskuun liikevoitto kasvoi 11 prosenttia 1,15 miljardiin euroon.
Yhtiön mukaan rahoitusmarkkinoiden toimintaympäristö oli kolmannella neljänneksellä vakaa eikä suuria heilahteluja ollut. Yhtiö luonnehtii kasvua yhä vaisuksi.
Kaperi uskoo, että Panama-paperit olivat myös sen takana, että Nordea sijoittui viimeiseksi Epsi Ratingin asiakastyytyväisyyskyselyssä pankeille.
– Mielikuva pankista muuttui toisenlaiseksi kuin mitä todellisuus on. Teemme työtä joka päivä sen eteen, että asiakastyytyväisyys paranee.