Muokattu
A-
A+
Turun telakka Risteilymatkanjärjestäjä Royal Caribbean ja Meyer Turun telakka ovat allekirjoittaneet sopimuksen kolmannen Icon-luokan risteilylaivan rakentamisesta.
Nyt tilattu uusi alus on määrä toimittaa keväällä 2025.
Ensimmäisen, aiemmin tilatun Icon-aluksen rakentaminen alkaa Turun telakalla ensi keväänä. Kaksi ensimmäistä Icon-alusta on määrä luovuttaa Turusta vuosina 2022 ja 2024.
Icon-aluksissa käytetään polttokennoteknologiaa, ja ne hyödyntävät polttoaineenaan nesteytettyä maakaasua eli LNG:tä.
Ne ovat noin 200 000 bruttovetoisuustonnin risteilylaivoja, joihin tulee tilaa noin 5 000 matkustajalle.
Kooltaan laivat ovat hiukan pienempiä kuin noin 225 000 bruttovetoisuustonnin risteilijät Oasis ja Allure of the Seas, jotka Turun telakka sai valmiiksi vuosina 2009 ja 2010.
Kolmannen aluksen tilaussopimuksen rahoitusjärjestelyt ovat vielä avoinna, ja sen tilaushintaa ei julkistettu.
Suomen valtio ja saksalainen Meyer Werft ostivat Turun telakan vaikeuksiin ajautuneelta korealaiselta STX:ltä vuonna 2014. Seuraavana vuonna telakka siirtyi kokonaan Meyer Werftin omistukseen. Turun telakalla on noin 2 000 työntekijää.
Royal Caribbean Cruisesin laivatilauksista vastaava johtaja Harri Kulovaara totesi yhtiön tiedotteessa, että Icon-alusten suunnittelu etenee hyvin Turun telakalla. Aluksilla määritellään uudelleen, millainen moderni risteilyalus on, hän totesi.
– Ympäristöystävällisyys, kestävyys ja päästöjen vähentäminen ovat olleet keskiössä Iconin suunnittelussa, Kulovaara kuvasi.
Turun telakka on jo pitkään rakentanut risteilyaluksia Royal Caribbeanille.
– Icon III laajentaa tilauskirjamme ulottumaan vuoteen 2025, mikä antaa telakalle ja suomalaiselle laivanrakennusklusterille pitkän kasvun näkymän. Tarvitsemme tätä pitkää tilauskirjaa, jotta voimme valmistautua tulevaisuuden usein valtio-omisteiseen kilpailuun, kiitteli Meyer Turun toimitusjohtaja Jan Meyer.
Royal Caribbean -konserniin kuuluu kaikkiaan kuusi risteilyjärjestäjää, joilla on yhteensä 43 alusta.
Lähetämme tuoreimmat uutiset sähköpostiisi viidesti viikossa
KeskustaNyt
Suomenmaa
Luetuimmat
Toimitus suosittelee
Näkökulmat
PÄÄKIRJOITUKSET
PUHEENVUOROT
BLOGIT
Asiakaspalvelu 044 7778 710 (ark. 9-13)
asiakaspalvelu(at)suomenmaa.fi
Oulun toimitus
PL 52, Lekatie 4, Oulu
puh +358 50 5369 954
Helsingin toimitus
Apollonkatu 11 A Helsinki
puh +358 45 6307 072
etunimi.sukunimi(at)suomenmaa.fi
uutiset(at)suomenmaa.fi
Mediakortti
ilmoitukset(at)suomenmaa.fi
Järjestöpalstan ilmoitukset Keskustan piiritoimistojen kautta.
ISSN 2343-2969
POWERED BY ANYGRAAF
Muokattu
A-
A+
Turun telakka Risteilymatkanjärjestäjä Royal Caribbean ja Meyer Turun telakka ovat allekirjoittaneet sopimuksen kolmannen Icon-luokan risteilylaivan rakentamisesta.
Nyt tilattu uusi alus on määrä toimittaa keväällä 2025.
Ensimmäisen, aiemmin tilatun Icon-aluksen rakentaminen alkaa Turun telakalla ensi keväänä. Kaksi ensimmäistä Icon-alusta on määrä luovuttaa Turusta vuosina 2022 ja 2024.
Icon-aluksissa käytetään polttokennoteknologiaa, ja ne hyödyntävät polttoaineenaan nesteytettyä maakaasua eli LNG:tä.
Ne ovat noin 200 000 bruttovetoisuustonnin risteilylaivoja, joihin tulee tilaa noin 5 000 matkustajalle.
Kooltaan laivat ovat hiukan pienempiä kuin noin 225 000 bruttovetoisuustonnin risteilijät Oasis ja Allure of the Seas, jotka Turun telakka sai valmiiksi vuosina 2009 ja 2010.
Kolmannen aluksen tilaussopimuksen rahoitusjärjestelyt ovat vielä avoinna, ja sen tilaushintaa ei julkistettu.
Suomen valtio ja saksalainen Meyer Werft ostivat Turun telakan vaikeuksiin ajautuneelta korealaiselta STX:ltä vuonna 2014. Seuraavana vuonna telakka siirtyi kokonaan Meyer Werftin omistukseen. Turun telakalla on noin 2 000 työntekijää.
Royal Caribbean Cruisesin laivatilauksista vastaava johtaja Harri Kulovaara totesi yhtiön tiedotteessa, että Icon-alusten suunnittelu etenee hyvin Turun telakalla. Aluksilla määritellään uudelleen, millainen moderni risteilyalus on, hän totesi.
– Ympäristöystävällisyys, kestävyys ja päästöjen vähentäminen ovat olleet keskiössä Iconin suunnittelussa, Kulovaara kuvasi.
Turun telakka on jo pitkään rakentanut risteilyaluksia Royal Caribbeanille.
– Icon III laajentaa tilauskirjamme ulottumaan vuoteen 2025, mikä antaa telakalle ja suomalaiselle laivanrakennusklusterille pitkän kasvun näkymän. Tarvitsemme tätä pitkää tilauskirjaa, jotta voimme valmistautua tulevaisuuden usein valtio-omisteiseen kilpailuun, kiitteli Meyer Turun toimitusjohtaja Jan Meyer.
Royal Caribbean -konserniin kuuluu kaikkiaan kuusi risteilyjärjestäjää, joilla on yhteensä 43 alusta.
Lähetämme tuoreimmat uutiset sähköpostiisi viidesti viikossa
Suomenmaa
Toimitus suosittelee
KeskustaNyt
Näkökulmat
PÄÄKIRJOITUKSET
PUHEENVUOROT
BLOGIT
LISÄÄ AIHEESTA
Suomenmaa
Mielipide
Ulkomaat
Asiakaspalvelu 044 7778 710 (ark. 9-13)
asiakaspalvelu(at)suomenmaa.fi
Oulun toimitus
PL 52, Lekatie 4, Oulu
puh +358 50 5369 954
Helsingin toimitus
Apollonkatu 11 A Helsinki
puh +358 45 6307 072
etunimi.sukunimi(at)suomenmaa.fi
uutiset(at)suomenmaa.fi
Mediakortti
ilmoitukset(at)suomenmaa.fi
Järjestöpalstan ilmoitukset Keskustan piiritoimistojen kautta.
ISSN 2343-2969
© Suomenmaa- Rekisteriseloste
POWERED BY ANYGRAAF
Muokattu
A-
A+
Turun telakka Risteilymatkanjärjestäjä Royal Caribbean ja Meyer Turun telakka ovat allekirjoittaneet sopimuksen kolmannen Icon-luokan risteilylaivan rakentamisesta.
Nyt tilattu uusi alus on määrä toimittaa keväällä 2025.
Ensimmäisen, aiemmin tilatun Icon-aluksen rakentaminen alkaa Turun telakalla ensi keväänä. Kaksi ensimmäistä Icon-alusta on määrä luovuttaa Turusta vuosina 2022 ja 2024.
Icon-aluksissa käytetään polttokennoteknologiaa, ja ne hyödyntävät polttoaineenaan nesteytettyä maakaasua eli LNG:tä.
Ne ovat noin 200 000 bruttovetoisuustonnin risteilylaivoja, joihin tulee tilaa noin 5 000 matkustajalle.
Kooltaan laivat ovat hiukan pienempiä kuin noin 225 000 bruttovetoisuustonnin risteilijät Oasis ja Allure of the Seas, jotka Turun telakka sai valmiiksi vuosina 2009 ja 2010.
Kolmannen aluksen tilaussopimuksen rahoitusjärjestelyt ovat vielä avoinna, ja sen tilaushintaa ei julkistettu.
Suomen valtio ja saksalainen Meyer Werft ostivat Turun telakan vaikeuksiin ajautuneelta korealaiselta STX:ltä vuonna 2014. Seuraavana vuonna telakka siirtyi kokonaan Meyer Werftin omistukseen. Turun telakalla on noin 2 000 työntekijää.
Royal Caribbean Cruisesin laivatilauksista vastaava johtaja Harri Kulovaara totesi yhtiön tiedotteessa, että Icon-alusten suunnittelu etenee hyvin Turun telakalla. Aluksilla määritellään uudelleen, millainen moderni risteilyalus on, hän totesi.
– Ympäristöystävällisyys, kestävyys ja päästöjen vähentäminen ovat olleet keskiössä Iconin suunnittelussa, Kulovaara kuvasi.
Turun telakka on jo pitkään rakentanut risteilyaluksia Royal Caribbeanille.
– Icon III laajentaa tilauskirjamme ulottumaan vuoteen 2025, mikä antaa telakalle ja suomalaiselle laivanrakennusklusterille pitkän kasvun näkymän. Tarvitsemme tätä pitkää tilauskirjaa, jotta voimme valmistautua tulevaisuuden usein valtio-omisteiseen kilpailuun, kiitteli Meyer Turun toimitusjohtaja Jan Meyer.
Royal Caribbean -konserniin kuuluu kaikkiaan kuusi risteilyjärjestäjää, joilla on yhteensä 43 alusta.
Lähetämme tuoreimmat uutiset sähköpostiisi viidesti viikossa
Suomenmaa
Toimitus suosittelee
KeskustaNyt
Näkökulmat
PÄÄKIRJOITUKSET
PUHEENVUOROT
BLOGIT
LISÄÄ AIHEESTA
Suomenmaa
Mielipide
Ulkomaat
Asiakaspalvelu 044 7778 710 (ark. 9-13)
asiakaspalvelu(at)suomenmaa.fi
Oulun toimitus
PL 52, Lekatie 4, Oulu
puh +358 50 5369 954
Helsingin toimitus
Apollonkatu 11 A Helsinki
puh +358 45 6307 072
etunimi.sukunimi(at)suomenmaa.fi
uutiset(at)suomenmaa.fi
Mediakortti
ilmoitukset(at)suomenmaa.fi
Järjestöpalstan ilmoitukset Keskustan piiritoimistojen kautta.
ISSN 2343-2969
© Suomenmaa- Rekisteriseloste
POWERED BY ANYGRAAF