Koronakriisi lisäsi selvästi lemmikkien määrää, ja se näkyy Musti Groupin hyvässä tuloksessa
Koronakriisi
Lemmikkieläintarvikeyhtiö Musti Groupin oikaistu ebita-liikevoitto yli puolitoistakertaistui 6,4 miljoonaan euroon huhti–kesäkuussa edellisvuoden samaan aikaan verrattuna.
Liikevaihto kasvoi miltei 10 miljoonalla eurolla 68,8 miljoonaan euroon, mikä tarkoittaa yli 16:a prosenttia.
Yhtiön mukaan kasvua osaltaan selittää se, että rekisteröityjen koiranpentujen määrä kasvoi samalla ajanjaksolla Ruotsissa 14 prosenttia, kun vuotta aiemmin kasvua oli 5 prosenttia.
Kehitys on Suomessa ja Norjassa ollut samansuuntaista.
Neljänneksellä yhtiö kertoo jatkaneensa keskittymistä markkinaosuutensa kasvattamiseen kaikilla markkinoilla ja pääosin Ruotsissa ja Norjassa. Tilikauden 2020 aikana avataan tästä syystä 20–25 uutta myymälää.