Kommentti: Nuoren naisen tehtävä ei ole “heilimöidä" miehille kaupassa
“Katselin tyttöä ihmetellen, miksi nuori nainen elämänsä heilimöinti-iässä haluaa pukeutua noin rumasti.“
Näin pähkäili Pirkko Arstila ET-lehden kolumnissaan marketissa näkemäänsä nuorta naista. Tämän jälkeen eläköitynyt toimittaja jatkaa fantasioimalla tytön viemisestä muuttumisleikkiin.
Arstilan mukaan takamuksen kohdalta tiukkoihin verkkareihin ja mustaan t-paitaan pukeutuneen tytön pitäisi vaihtaa markettivaatetuksensa avokaulaiseen, vyötäröä kohden tiukkenevaan yläosaan ja kellohelmaiseen “hurmahameeseen”.
– Kokemuksen tuomalla varmuudella voin vakuuttaa, että kautta miespolvien naisten kepeästi keinahtelevat hameet ovat herättäneet vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta enemmän kuin housut, joista näkyy kaikki, Arstila päättää kolumninsa.
Arstilan kirjoitusta lukiessa ei tiedä itkisikö vai nauraisiko, sen verran hämmentävästä kokonaisuudesta on kyse.
Tiedoksi vaan, että vuoden 2017 Suomessa nuoren naisen tehtävä ei ole pukeutua tietyllä tavalla jonkun toisen silmää miellyttääkseen.
Moni menee markettiin ihan muut asiat mielessään kuin miesten mielenkiinnon perässä.
Muuttumisleikit ovat kivoja, kun osallistuja voi valita lähteekö mukaan. Tyylivinkit kannattaa säästää henkilöille, jotka ovat niistä kiinnostuneita.
Ja toisen ihmisen ulkonäön ja painon arvostelu. Se kannattaa jättää kokonaan välistä.