Kela huomautti puhelinpalvelujen ruuhkautumisesta yhdelle taksien tilausvälityskeskuksista
Kela kertoi jättäneensä tiistaina kirjallisen reklamaation yhdelle taksien tilausvälityskeskukselle puhelinpalvelujen ruuhkautumisesta kahdessa maakunnassa.
Reklamaatio koski Tampereen Aluetaksia, joka toimii Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä. Yhtiön toimitusjohtaja Helvi Liukkaala vahvisti asian STT:lle.
Liukkaalan mukaan puhelinpalvelun keskimääräiset jonotusajat ovat olleet lyhimmillään 3–4 minuuttia.
Kela edellyttää, että asiakkaiden puheluihin on vastattava kuukauden tarkastelujaksolla keskimäärin 80 sekunnissa.
Liukkaala kertoi ongelmien liittyvän muun muassa tietotekniikkaan ja siihen, että puhelujen kesto on ollut ennakoitua pidempi.
Kelan kilpailutuksen voittaneet palveluntuottajat alkoivat hoitaa Kelan korvaamia taksikyytejä tämän kuun alussa.