Marimekko paransi tulostaan – edessä vielä merkittävä joulusesonki
Marimekko vahvisti tulostaan heinä–syyskuussa. Yhtiön liikevoitto nousi 4,4 miljoonaan euroon, kun edellisvuonna vastaavaan aikaan se oli 3,7 miljoonaa. Myös liikevaihto kasvoi prosentin ja nousi yli 27 miljoonaan euroon.
Tuloksen vahvistumista tuki vähittäismyynnin hyvä kehitys. Kotimaan markkinat tuovat Marimekon liikevaihdosta noin puolet.
Yhtiö kertoo, että toiseksi suurin markkina-alue on Aasian ja Tyynenmeren alue, jossa erityisesti Japani vetää hyvin.
Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko muistuttaa, että edessä on vielä tärkeä joulusesonki.
– Joulusesongin onnistumisella on olennainen vaikutus koko vuoden tulokseen. Loppuvuoden osalta keskitymmekin joulumyynnin varmistamiseen, Alahuhta-Kasko sanoo.
Lisäksi Alahuhta-Kaskon mukaan Marimekko aikoo loppuvuonna jatkaa tuotevalikoimansa ja hinnoittelunsa täsmentämistä ja parantaa hankintaketjun tehokkuutta.