Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Muokattu
A-
A+
Kaupungit Tulevissa suurissa ratahankkeissa ja junaliikenteen kehittämisessä ykkösprioriteetiksi pitää ottaa Turun ja Tampereen tunnin junat Helsinkiin. Näille hankkeille pitää löytää EU-rahoitusta, vaatii keskustan kaupunkiverkoston vetäjä Jouni Ovaska.
– Nopeat junayhteydet Etelä-Suomen suurten kaupunkien välillä tukevat niiden kasvua kestävällä tavalla. Kasvun kohdistuminen liian vahvasti vain yhdelle seudulle muun muassa nostaa asumisen hintaa kestämättömällä tavalla. Se ei ole kenenkään etu, Ovaska korostaa kannanotossaan.
Ovaskan mukaan tunnin junat mahdollistavat niin työvoiman kuin matkailijoiden sujuvan liikkumisen. Samalla voidaan helpottaa työ- ja perhe-elämän yhteensovittamista.
– Tunnin juna tarkoittaa käytännössä vähintään kahta raidetta ruuhkaisilla rataosuuksilla suurten kaupunkien välillä. Elinkeinoelämän näkökulmasta se on elintärkeä tuki osaavan työvoiman saamisessa, Ovaska muistuttaa.
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Lähetämme tuoreimmat uutiset sähköpostiisi viidesti viikossa
KeskustaNyt
Suomenmaa
Luetuimmat
Toimitus suosittelee
Näkökulmat
PÄÄKIRJOITUKSET
PUHEENVUOROT
BLOGIT
Asiakaspalvelu 044 7778 710 (ark. 9-13)
asiakaspalvelu(at)suomenmaa.fi
Oulun toimitus
PL 52, Lekatie 4, Oulu
puh +358 50 5369 954
Helsingin toimitus
PL 1070, Apollonkatu 11 A Helsinki
puh +358 45 6307 072
etunimi.sukunimi(at)suomenmaa.fi
uutiset(at)suomenmaa.fi
ilmoitukset(at)suomenmaa.fi
Järjestöpalstan ilmoitukset Keskustan piiritoimistojen kautta.
ISSN 2343-2969
POWERED BY ANYGRAAF
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Muokattu
A-
A+
Kaupungit Tulevissa suurissa ratahankkeissa ja junaliikenteen kehittämisessä ykkösprioriteetiksi pitää ottaa Turun ja Tampereen tunnin junat Helsinkiin. Näille hankkeille pitää löytää EU-rahoitusta, vaatii keskustan kaupunkiverkoston vetäjä Jouni Ovaska.
– Nopeat junayhteydet Etelä-Suomen suurten kaupunkien välillä tukevat niiden kasvua kestävällä tavalla. Kasvun kohdistuminen liian vahvasti vain yhdelle seudulle muun muassa nostaa asumisen hintaa kestämättömällä tavalla. Se ei ole kenenkään etu, Ovaska korostaa kannanotossaan.
Ovaskan mukaan tunnin junat mahdollistavat niin työvoiman kuin matkailijoiden sujuvan liikkumisen. Samalla voidaan helpottaa työ- ja perhe-elämän yhteensovittamista.
– Tunnin juna tarkoittaa käytännössä vähintään kahta raidetta ruuhkaisilla rataosuuksilla suurten kaupunkien välillä. Elinkeinoelämän näkökulmasta se on elintärkeä tuki osaavan työvoiman saamisessa, Ovaska muistuttaa.
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Lähetämme tuoreimmat uutiset sähköpostiisi viidesti viikossa
Suomenmaa
Toimitus suosittelee
KeskustaNyt
Näkökulmat
PÄÄKIRJOITUKSET
PUHEENVUOROT
BLOGIT
LISÄÄ AIHEESTA
Suomenmaa
Talous
Ulkomaat
Asiakaspalvelu 044 7778 710 (ark. 9-13)
asiakaspalvelu(at)suomenmaa.fi
Oulun toimitus
PL 52, Lekatie 4, Oulu
puh +358 50 5369 954
Helsingin toimitus
PL 1070, Apollonkatu 11 A Helsinki
puh +358 45 6307 072
etunimi.sukunimi(at)suomenmaa.fi
uutiset(at)suomenmaa.fi
ilmoitukset(at)suomenmaa.fi
Järjestöpalstan ilmoitukset Keskustan piiritoimistojen kautta.
ISSN 2343-2969
© Suomenmaa- Rekisteriseloste
POWERED BY ANYGRAAF
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Muokattu
A-
A+
Kaupungit Tulevissa suurissa ratahankkeissa ja junaliikenteen kehittämisessä ykkösprioriteetiksi pitää ottaa Turun ja Tampereen tunnin junat Helsinkiin. Näille hankkeille pitää löytää EU-rahoitusta, vaatii keskustan kaupunkiverkoston vetäjä Jouni Ovaska.
– Nopeat junayhteydet Etelä-Suomen suurten kaupunkien välillä tukevat niiden kasvua kestävällä tavalla. Kasvun kohdistuminen liian vahvasti vain yhdelle seudulle muun muassa nostaa asumisen hintaa kestämättömällä tavalla. Se ei ole kenenkään etu, Ovaska korostaa kannanotossaan.
Ovaskan mukaan tunnin junat mahdollistavat niin työvoiman kuin matkailijoiden sujuvan liikkumisen. Samalla voidaan helpottaa työ- ja perhe-elämän yhteensovittamista.
– Tunnin juna tarkoittaa käytännössä vähintään kahta raidetta ruuhkaisilla rataosuuksilla suurten kaupunkien välillä. Elinkeinoelämän näkökulmasta se on elintärkeä tuki osaavan työvoiman saamisessa, Ovaska muistuttaa.
Jouni Ovaska kiirehtii tunnin junia.
Jaakko martikainen
Lähetämme tuoreimmat uutiset sähköpostiisi viidesti viikossa
Suomenmaa
Toimitus suosittelee
KeskustaNyt
Näkökulmat
PÄÄKIRJOITUKSET
PUHEENVUOROT
BLOGIT
LISÄÄ AIHEESTA
Suomenmaa
Mielipide
Ulkomaat
Asiakaspalvelu 044 7778 710 (ark. 9-13)
asiakaspalvelu(at)suomenmaa.fi
Oulun toimitus
PL 52, Lekatie 4, Oulu
puh +358 50 5369 954
Helsingin toimitus
PL 1070, Apollonkatu 11 A Helsinki
puh +358 45 6307 072
etunimi.sukunimi(at)suomenmaa.fi
uutiset(at)suomenmaa.fi
ilmoitukset(at)suomenmaa.fi
Järjestöpalstan ilmoitukset Keskustan piiritoimistojen kautta.
ISSN 2343-2969
© Suomenmaa- Rekisteriseloste
POWERED BY ANYGRAAF