Blogi
A-
A+
Muokattu
Kansainvälinen kauppa luo vientivetoiselle Suomelle kestävää kasvua ja työpaikkoja. Tästä huolimatta Suomessa ei puhuta riittävästi EU:n kauppapolitiikan mahdollisuuksista.
Keskustelulle on aito tarve, sillä monenkeskinen kauppajärjestelmä on haastettu viime vuosina monelta suunnalta, idästä ja lännestä. Suomella on oltava aktiivinen ja yhteistyöhakuinen ote kauppapolitiikassa.
Kaupan esteitä on kyettävä jatkossakin purkamaan. Tämä onnistuu yhteistyöllä, ja siihen tarvitaan EU:ta, jolla on riittävän isot hartiat uusien markkinoiden avaamiseen.
Tästä hyötyvät suomalaiset yritykset, sillä kotimarkkinat eivät juurikaan ole kasvaneet. Uusia markkinoita tarvitaan, ja EU:n ulkopuolelle suuntautuva vienti onkin Suomelle ja muille jäsenmaille ratkaisevan tärkeää.
Tämän parlamenttikauden suurimmat saavutukset EU:n kauppapolitiikassa ovat vapaakauppasopimukset Kanadan ja Japanin kanssa, joiden molempien toteuttaminen on nyt käynnissä.
Elintarvikeviennin osalta molemmat maat ovat erittäin potentiaalisia. Suomen lyhyt kasvukausi ja poikkeuksellinen valon määrä antavat tuotteillemme ainutlaatuisen maun, mikä yhdistettynä ruuan puhtauteen ja eläinten hyvinvoinnin korkeaan tasoon on vahva vientivaltti.
Erityisesti Japanissa erikoistuotteitamme, kuten juustoja ja marjatuotteita, arvostetaan.
Olisikin tärkeää, että tietoisuutta näiden sopimusten suomalaisille elintarvikeyrityksille tarjoamista mahdollisuuksista viedään aktiivisesti eteenpäin.
Suomen kannattaa panostaa elintarvikeviennin edistämiseen. Kiinnostus ruuan laatuun ja alkuperämerkintöihin on kasvussa, ja me Suomessa olemme molemmissa maailman parhaita.
Tämän sai huomata Saksan Grune Wochella, maailman suurimmilla ruoka- ja maatalousmessuilla, missä Suomi oli ensimmäistä kertaa näkyvä partnerimaa. Suomen vahvuudet ja EU:n aktiivinen kauppapolitiikka luovat loistavat toimintaedellytykset elintarvikeviennille ja sen eteenpäinviemiselle.
Suomalaista ruokaa onkin lähdetty myymään maailmalle tositoimin Food from Finland -ohjelmalla, jonka tulokset ovat rohkaisevia. Kovaa jalkatyötä ja vientiponnisteluja on kuitenkin jatkettava.
Suomesta innovaatioita ja luovia ratkaisuja löytyy, mutta se ei yksistään riitä. Kuluttajat lopulta ratkaisevat tuotteiden kysynnän ja menestyksen.
Huomiota on kiinnitettävä erityisesti kaupallistamiseen ja brändien rakentamiseen, jotta muun muassa ginin ja kaurajalosteiden tapaan tuotteemme voittaisivat kuluttajamassojen suosion maailmalla.
Blogit
Näkökulmat
PÄÄKIRJOITUKSET
PUHEENVUOROT
Asiakaspalvelu 044 7778 710 (ark. 9-13)
asiakaspalvelu(at)suomenmaa.fi
Oulun toimitus
PL 52, Lekatie 4, Oulu
puh +358 50 5369 954
Helsingin toimitus
PL 1070, Apollonkatu 11 A Helsinki
puh +358 45 6307 072
etunimi.sukunimi(at)suomenmaa.fi
uutiset(at)suomenmaa.fi
ilmoitukset(at)suomenmaa.fi
Järjestöpalstan ilmoitukset Keskustan piiritoimistojen kautta.
ISSN 2343-2969
POWERED BY ANYGRAAF
Blogi
Muokattu
A-
A+
Kansainvälinen kauppa luo vientivetoiselle Suomelle kestävää kasvua ja työpaikkoja. Tästä huolimatta Suomessa ei puhuta riittävästi EU:n kauppapolitiikan mahdollisuuksista.
Keskustelulle on aito tarve, sillä monenkeskinen kauppajärjestelmä on haastettu viime vuosina monelta suunnalta, idästä ja lännestä. Suomella on oltava aktiivinen ja yhteistyöhakuinen ote kauppapolitiikassa.
Kaupan esteitä on kyettävä jatkossakin purkamaan. Tämä onnistuu yhteistyöllä, ja siihen tarvitaan EU:ta, jolla on riittävän isot hartiat uusien markkinoiden avaamiseen.
Tästä hyötyvät suomalaiset yritykset, sillä kotimarkkinat eivät juurikaan ole kasvaneet. Uusia markkinoita tarvitaan, ja EU:n ulkopuolelle suuntautuva vienti onkin Suomelle ja muille jäsenmaille ratkaisevan tärkeää.
Tämän parlamenttikauden suurimmat saavutukset EU:n kauppapolitiikassa ovat vapaakauppasopimukset Kanadan ja Japanin kanssa, joiden molempien toteuttaminen on nyt käynnissä.
Elintarvikeviennin osalta molemmat maat ovat erittäin potentiaalisia. Suomen lyhyt kasvukausi ja poikkeuksellinen valon määrä antavat tuotteillemme ainutlaatuisen maun, mikä yhdistettynä ruuan puhtauteen ja eläinten hyvinvoinnin korkeaan tasoon on vahva vientivaltti.
Erityisesti Japanissa erikoistuotteitamme, kuten juustoja ja marjatuotteita, arvostetaan.
Olisikin tärkeää, että tietoisuutta näiden sopimusten suomalaisille elintarvikeyrityksille tarjoamista mahdollisuuksista viedään aktiivisesti eteenpäin.
Suomen kannattaa panostaa elintarvikeviennin edistämiseen. Kiinnostus ruuan laatuun ja alkuperämerkintöihin on kasvussa, ja me Suomessa olemme molemmissa maailman parhaita.
Tämän sai huomata Saksan Grune Wochella, maailman suurimmilla ruoka- ja maatalousmessuilla, missä Suomi oli ensimmäistä kertaa näkyvä partnerimaa. Suomen vahvuudet ja EU:n aktiivinen kauppapolitiikka luovat loistavat toimintaedellytykset elintarvikeviennille ja sen eteenpäinviemiselle.
Suomalaista ruokaa onkin lähdetty myymään maailmalle tositoimin Food from Finland -ohjelmalla, jonka tulokset ovat rohkaisevia. Kovaa jalkatyötä ja vientiponnisteluja on kuitenkin jatkettava.
Suomesta innovaatioita ja luovia ratkaisuja löytyy, mutta se ei yksistään riitä. Kuluttajat lopulta ratkaisevat tuotteiden kysynnän ja menestyksen.
Huomiota on kiinnitettävä erityisesti kaupallistamiseen ja brändien rakentamiseen, jotta muun muassa ginin ja kaurajalosteiden tapaan tuotteemme voittaisivat kuluttajamassojen suosion maailmalla.
Blogi
Suomenmaa
Blogit
Näkökulmat
PÄÄKIRJOITUKSET
PUHEENVUOROT
LISÄÄ AIHEESTA
Suomenmaa
Talous
Ulkomaat
Asiakaspalvelu 044 7778 710 (ark. 9-13)
asiakaspalvelu(at)suomenmaa.fi
Oulun toimitus
PL 52, Lekatie 4, Oulu
puh +358 50 5369 954
Helsingin toimitus
PL 1070, Apollonkatu 11 A Helsinki
puh +358 45 6307 072
etunimi.sukunimi(at)suomenmaa.fi
uutiset(at)suomenmaa.fi
ilmoitukset(at)suomenmaa.fi
Järjestöpalstan ilmoitukset Keskustan piiritoimistojen kautta.
ISSN 2343-2969
© Suomenmaa- Rekisteriseloste
POWERED BY ANYGRAAF
Blogi
A-
A+
Muokattu
Kansainvälinen kauppa luo vientivetoiselle Suomelle kestävää kasvua ja työpaikkoja. Tästä huolimatta Suomessa ei puhuta riittävästi EU:n kauppapolitiikan mahdollisuuksista.
Keskustelulle on aito tarve, sillä monenkeskinen kauppajärjestelmä on haastettu viime vuosina monelta suunnalta, idästä ja lännestä. Suomella on oltava aktiivinen ja yhteistyöhakuinen ote kauppapolitiikassa.
Kaupan esteitä on kyettävä jatkossakin purkamaan. Tämä onnistuu yhteistyöllä, ja siihen tarvitaan EU:ta, jolla on riittävän isot hartiat uusien markkinoiden avaamiseen.
Tästä hyötyvät suomalaiset yritykset, sillä kotimarkkinat eivät juurikaan ole kasvaneet. Uusia markkinoita tarvitaan, ja EU:n ulkopuolelle suuntautuva vienti onkin Suomelle ja muille jäsenmaille ratkaisevan tärkeää.
Tämän parlamenttikauden suurimmat saavutukset EU:n kauppapolitiikassa ovat vapaakauppasopimukset Kanadan ja Japanin kanssa, joiden molempien toteuttaminen on nyt käynnissä.
Elintarvikeviennin osalta molemmat maat ovat erittäin potentiaalisia. Suomen lyhyt kasvukausi ja poikkeuksellinen valon määrä antavat tuotteillemme ainutlaatuisen maun, mikä yhdistettynä ruuan puhtauteen ja eläinten hyvinvoinnin korkeaan tasoon on vahva vientivaltti.
Erityisesti Japanissa erikoistuotteitamme, kuten juustoja ja marjatuotteita, arvostetaan.
Olisikin tärkeää, että tietoisuutta näiden sopimusten suomalaisille elintarvikeyrityksille tarjoamista mahdollisuuksista viedään aktiivisesti eteenpäin.
Suomen kannattaa panostaa elintarvikeviennin edistämiseen. Kiinnostus ruuan laatuun ja alkuperämerkintöihin on kasvussa, ja me Suomessa olemme molemmissa maailman parhaita.
Tämän sai huomata Saksan Grune Wochella, maailman suurimmilla ruoka- ja maatalousmessuilla, missä Suomi oli ensimmäistä kertaa näkyvä partnerimaa. Suomen vahvuudet ja EU:n aktiivinen kauppapolitiikka luovat loistavat toimintaedellytykset elintarvikeviennille ja sen eteenpäinviemiselle.
Suomalaista ruokaa onkin lähdetty myymään maailmalle tositoimin Food from Finland -ohjelmalla, jonka tulokset ovat rohkaisevia. Kovaa jalkatyötä ja vientiponnisteluja on kuitenkin jatkettava.
Suomesta innovaatioita ja luovia ratkaisuja löytyy, mutta se ei yksistään riitä. Kuluttajat lopulta ratkaisevat tuotteiden kysynnän ja menestyksen.
Huomiota on kiinnitettävä erityisesti kaupallistamiseen ja brändien rakentamiseen, jotta muun muassa ginin ja kaurajalosteiden tapaan tuotteemme voittaisivat kuluttajamassojen suosion maailmalla.
Blogi
Suomenmaa
Blogit
Näkökulmat
PÄÄKIRJOITUKSET
PUHEENVUOROT
LISÄÄ AIHEESTA
Suomenmaa
Mielipide
Ulkomaat
Asiakaspalvelu 044 7778 710 (ark. 9-13)
asiakaspalvelu(at)suomenmaa.fi
Oulun toimitus
PL 52, Lekatie 4, Oulu
puh +358 50 5369 954
Helsingin toimitus
PL 1070, Apollonkatu 11 A Helsinki
puh +358 45 6307 072
etunimi.sukunimi(at)suomenmaa.fi
uutiset(at)suomenmaa.fi
ilmoitukset(at)suomenmaa.fi
Järjestöpalstan ilmoitukset Keskustan piiritoimistojen kautta.
ISSN 2343-2969
© Suomenmaa- Rekisteriseloste
POWERED BY ANYGRAAF