Härkäpapuyritys kymmenkertaisti liikevaihtonsa, tähtää seuraavaksi ulkomaille
Härkäpaputuotteita valmistava Verso Food on kymmenkertaistanut liikevaihtonsa, kertoo yhtiö tiedotteessa. Liikevaihto kasvoi viime vuonna kahteen miljoonaan euroon.
Toimitusjohtaja Tarja Ollilan mukaan yhtiö ei vielä tee tulosta, koska kaikki varat sijoitetaan kasvuun. Tämän vuoden tavoitteena on vähintään kolminkertaistaa viime vuoden liikevaihto.
Toistaiseksi vain Suomessa toimiva Verso Food aikoo laajentaa kuluvana vuonna liiketoimintansa Ruotsiin ja Norjaan. Maihin on tehty jo yhteistyösopimukset.
Viisi ihmistä työllistävän yhtiön tunnetuin tuote on elokuussa lanseerattu Härkis. Uusia tuotteita esitellään ensi kuussa.
– Härkis teki härkäpavun hyvät ravitsemukselliset ominaisuudet suomalaisille tutuksi. Olemme saaneet aikaan suoranaisen härkäpapubuumin, Ollila toteaa.